Home Royals Kensington Palace slam ‘inaccurate’ claims about Kate Middleton in rare statement

Kensington Palace slam ‘inaccurate’ claims about Kate Middleton in rare statement

The palace released a statement after a magazine posted a shocking cover story about the Duchess

SHARE
Credit: John Rainford/WENN.com

Kensington Palace have slammed Tatler magazine for publishing a cover story about Kate Middleton, which allegedly contains “a swathe of inaccuracies”.

In the article, sources claimed the Duchess of Cambridge is “exhausted” over her increased workload – after Prince Harry and Meghan Markle stepped down as senior members of the royal family earlier this year.

Insiders also alleged that Kate and Meghan fell out back in 2018, over an argument about Meghan’s bridesmaids wearing tights.

Responding to the story’s claims in a rare public statement, Kensington Palace said: “This story contains a swathe of inaccuracies and false misrepresentations which were not put to Kensington Palace prior to publication.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tatler (@tatlermagazine) on

After Kensington Palace released their statement, a Tatler spokesperson hit back by saying: “Tatler’s Editor-in-Chief Richard Dennen stands behind the reporting of Anna Pasternak and her sources.”

“Kensington Palace knew we were running the ‘Catherine the Great’ cover months ago and we asked them to work together on it.”

“The fact they are denying they ever knew is categorically false,” they added.

On this week’s episode of the Gosscast, Ali and Kendra discuss Ben Foden and his wife Jackie’s dramatic birth, those rumours about Kylie Jenner and Drake, and Lana Del Rey’s controversial statement.


The Gosscast is available on iTunes and Spotify.